الثلاثاء، مايو 11، 2010

وقفه حازمة

أفتح الريدر لمتابعة مدوناتى المفضلة فلا أصدق ما أرى وأفهم على الفور ما حدث. صدمتى تفوق الوصف. لقد قام أحد الأشخاص الذى أقل ما يوصف بأنه من شياطين الإنس بالدخول على مدونة روح قلب ماما (مدونة فاتيما). حاولت مسح البوست القذر الذى كتبه ولم أعرف فقمت بالغاء المدونة من على الريدر. البوست هو محاولة فاشلة للنيل من مدونة ناجحة وتشويه مشاعر انسانية راقية. فاتيما غنية عن التعريف وما حدث لها يمكن أن يحدث لأى مدون .نريد جميعا أن يبقى عالم التدوين نظيفا ولذلك أدعو جميع المدونين لمساندة فاتيما وللإبلاغ عما حدث للشرطة فلا بد أن لديهم من الوسائل ما يمكنهم من ملاحقة مثل هذا الشخص وايقافه. التصدى بحزم لمثل هذه الاختراقات لعالم التدوين هو الضمان الوحيد لبقاء عالمنا نظيفا كما نريده

هناك 6 تعليقات:

فاتيما يقول...

شكرا يا جنة
على إهتمامك

متتخضوش كدا
إن شاء الله خير
يا جماعة


انا فتحت المدونة تانى
و غيرت الباسورد لواحد اقوى
و صعب اختراقه


أرجوكم متقلقيش كدا


و انا معنديش استعداد
ادخل فى مشاكل
و اتعامل مع شرطة و بوليس
و حاجات من دى الله يكرمك كفانى اللى شوفته منهم

مش عاوزة أكبر الموضوع و يوسع


و ظنى بيكم انكم
عارفنى كويس
و مش هتصدقوا ان دى أنا ..
و خلاص

شكرا ليكى على اهتمامك

Gannah يقول...

فاتيما
أنا مش عارفه أقولك ايه..أنا حزينة ان فيه ناس وصل بيها الشر للدرجة دى
اكيد طبعا كلنا عارفينك واكيد كلنا فهمنا اللى حصل لكن اللى انا بحاول افهمه ايه اللى يخلى اى انسان مهما بلغ بيه الحقد انه يعمل كده ومدونتك مش اول مدونة تتم اختراقها ودايما المدونات الناجحة هى اللى بيحصل لها كده
انتى مش لوحدك ولو تلاحظى انا اقترحت ان الجميع يساندك حتى وانتى بتبلغى لكن فكرة انك تكونى لوحدك لم ترد فى بالى ابدا
اكيد انتى مصدوه اكتر من اى حد فينا لكن انتى قوية بما يكفى وياريت متفكريش ابدا تبعدى عن التدوين ..اعتبرى اللى حصل ده ضريبة نجاح
تحياتى

جنّي يقول...

السلام عليكم

نحن في الدنيا ولسنا في الجنة يا اخت جنة .. وستجدين مثل هؤلاء الكثير ليس في عالم التدوين وحسب ولكن على كل المجالات .. وبالطبع نحن نثق في الاخت فاتيما ونعرف اخلاقها جيدا ..
والاستجابة السريعة ممن شاهد البوست واخبر الاخت فاتيما قلل من انتشار الفساد ولذلك اعم من ابلاغ الشرطة لان الشرطة مش فاضية لمثل هذه الحوادث بل للقبض على ناس من المدونين لا نعرف الا ان معظمهم شرفاء ..وعلينا ان نكون متيقظين والا نخبر احد مهما وثقنا فيه بالباسورد للمدونة والميل فنحن نعيش في عالم افتراضي به الصالح وبه الطالح ..

تحيتي

rovy يقول...

وحشتينى يا جنتى
ياارب تكونى بكل خير و سعاده ..
على فكره ماما يمكن تطلع عمره قريب .. أدعيلها ربنا يكتبها لها و تروح و ترجع بالسلامه .. كان نفسى أكون معاها جداا لكن لسه مفيش نصيب و كمان مفيش نصيب أشوفك :( ربنا ييسرها بمشيئته قريب إن شاء الله ..
أول مره أعرف اللى حصل لفاتيما كان من عندك .. أتصدمت طبعا .. ثقتى فى فاتيمه كبيره و كمان فى أنها قويه و حتقدر تتعامل صح مع الموقف و ربنا يا رب يوقف لها أولاد الحلال دائما ..
وحسبنا الله و نعم الوكيل .. ربنا يستر من اللى جاى يا جنه .. و يرحمنا برحمته الواسعه ..
بتدعيلى و لا نسيانى .. وحياتك أدعيلى كثييير و متنسيش البنات من دعاكى يا غاليه و ياارب دائما أطمن عليكى و دائما تكونى بخير و سعاده حبيبتى ..
مودتى الدائمه لكى

د/على خميس يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الأستاذة / جنة
للأسف فيه ناس بتعمل الشر للشر
قلوبهم طمس الله عليها بظلمهم
وغالبا ما يحقدون على من يرون فيهم الشرف و الأخلاق
نسأل الله أن يهدى الجميع
بارك الله فيك

غير معرف يقول...

ل